2022年11月10日木曜日

港の風景 " Harbor view "

気分転換に港に行ってみました。

I went to the port for a change.


本当は漁港の直売店に新鮮な魚を買いに行ったのですが・・・。

Actually, I went to buy fresh fish at the direct sales store at the fishing port.


港を照らす街頭の上にカモメが・・・。  向こうの空に飛行機も飛んでいるのですが見えますが?

Seagulls on the streets illuminating the harbor...  


Can you see an airplane flying in the sky over there?




漁港ですから、釣人がおいて行った魚を狙っているのでしょうか?

 Since it is a fishing port, are they aiming for fish left by fishermen?



この日は外海は荒れていて、漁船は漁に出ていないようでした。

On this day, the open sea was rough and the fishing boats did not seem to be out fishing.

ですから、静かな漁港でした。

So it was a quiet fishing port.




廃船寸前の古いレジャーボートが係留してあります。

An old leisure boat on the verge of being abandoned is moored.

ちょっとレトロな雰囲気が僕は好きです。

I like the retro atmosphere.



海が荒れていたので、直売店では新鮮な魚が無く、干した魚を3種類買って帰りました。

The sea was rough, so there was no fresh fish at the direct sales store, so I bought three kinds of dried fish and went home.
 

0 件のコメント: