2017年3月22日水曜日

飛行機、好きですか? "Do you like an airplane?"

 僕もねずっと小さいころから空に憧れていた。

いまは当たり前のように飛行機に乗って世界中を飛んでるけど、ちっちゃい頃はそれが夢だったん
だよね。

この写真はアメリカのエアーショーに行ったときの1シーンです。



I longed to fly in the air from child's time.

I was flying about all over the world to work now, but when it was small, it was a dream to become a pilot.

This picture is 1 scene when going to an American air show.



古い飛行機が好きでね。


ここにはそんなクラシックな飛行機がずらーっとそろっていた。


おそらく全米のクラシックな空飛ぶ野朗が集まったんだと思うけど、好きな人にとっては、ホントにこんなとこにこれるのはワクワクするんですよね。


 この赤い飛行機はかって日本の零戦(ゼロファイター)の良きライバルだった飛行機です。


I like an old airplane in particular.

A classic airplane had complete set of the wonderful number in a meeting place of an air show.

A all-American airplane, fond, it seemed that man gathered.
It's to be excited that you can be really absorbed here for a favorite person.

 The airplane which bought this red airplane and was zero fighters' of Japanese good rival.



こんな飛行機も可愛くていいでしょ

Such airplane may also be pretty.


ハパの飛行機と僕の飛行機・・ どっちがカッコイイ?? なんてね。


 そりゃー坊やのやつが100倍カッコイイと言ってあげました

He said, "Which looks cool, dad's airplane or my airplane??"

  I said "This your airplane was cool 100 times"



0 件のコメント: